بطری شیشه ای, جار شیشه ای

فرق بین شیشه های دستی و اتومات

یکی از رایج ترین سوالاتی که خریداران هنگام خرید جارها و بطری های شیشه ای برایشان پیش می آید این است که چه تفاوتی میان جارهای شیشه ای دستی و جارهای شیشه ای اتومات است. از همین رو ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب به صورت مفصل به این موضوع پرداخته و این مسئله را برای همیشه حل کنیم. در زیر نیز وویسی قرار داده ایم که تمامی نکات مطرح شده در این مطلب را به صورت خلاصه بیان کرده ایم. و در صورتیکه مایلید سریع تر پاسخ سوال خود را دریافت نمایید میتوانید ویدئوی زیر را مشاهده نمائید.

 

تولید شیشه های دستی

تولید شیشه های دستی علاوه بر استفاده از دستگاه های متفاوت با کمک گرفتن از افراد صورت میپذیرد. و فرم دهی و حالت دهی شیشه ها اغلب با استفاده از دست و با غالب های دستی صورت میگیرد. از همین رو روند طولانی تری داشته و مدت بیشتری را در بر میگیرد. تعدادی از مدل های مربوط به جارهای شیشه ای دستی و بطری های شیشه ای دستی عبارتند از:

  • جارهای شیشه ای خاویاری
  • جارهای شیشه ای چهارگوش
  • جارهای شیشه ای شش گوش ساده
  • جارهای شیشه ای استوانه ای
  • و…

این مدل ها بسیار فراوان بوده و با مراجعه به کاتالوگ محصولات جار شیشه ای میتوانید تمامی آن ها را مشاهده نمایید. شیشه های دستی قابل حرارت دیدن و اتوکلاو نیستند و ممکن است که در اثر حرارت آسیب ببینند. از همین رو پیشنهاد میگردد در صورتیکه از جارها و بطری های شیشه ای به منظور بسته بندی محصولاتی استفاده میکنید که نیاز به اتوکلاو، پاستور و حرارت دیدن دارند از شیشه های اتومات استفاده نمایید. در ویدئوی زیر نیز میتوانید این شیوه ی تولید را به طور نسبتا واضحی مشاهده نمایید.

 

تولید شیشه های اتومات

تولید شیشه های اتومات بر خلاف شیشه های دستی، تماما با استفاده از ماشین ها و دستگاه ها صورت میپذیرد و همین امر موجب تسریع تولید شیشه های اتومات میگردد. اما از آنجاییکه غالب های اتومات در ایران محدود میباشند تعداد مدل های اندکی هستند که به صورت اتومات قابل تولید هستند که تعدادی از این مدل ها عبارتند از:

  • جارهای شیشه ای استوانه درب 82
  • جارهای شیشه ای استوانه سسی
  • جارهای شیشه ای تپل اتومات
  • جارهای شیشه ای مربائی شانا
  • بطری های شیشه ای 259 و 500 سی سی ونیز
  • بطری های شیشه ای 250 و 500 سی سی پارامیس
  • و…

برای اطلاع از مدل های بیشتر میتوانید به کاتالوگ محصولات جار و بطری شیشه ای سایت مراجعه نموده و به آن هایی توجه کنید که با عنوان اتومات از سایرین متمایز گردیده اند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر نیز میتوانید با پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است که شیشه های اتومات قابل حرارت دیدن، اتوکلاو و پاستور هستند. از همین رو لازم است که برای بسته بندی محصولاتی که به این فرایندها نیاز دارند از این شیشه ها یعنی شیشه های اتومات استفاده نمایید. در ویدئوی زیر نیز میتوانید قسمتی از روند تولید شیشه های اتومات را مشاهده نمایید.

 

تفاوت کیفیت شیشه های اتومات و دستی

مسلما از آن جایی که شیشه های اتومات بدون دخالت انسان و با بهره گیری از ماشین آلات تولید میگردند، از کیفیت بسیار بالاتری به نسبت شیشه های دستی ای که ممکن است خطای انسانی در تولید آن ها دخیل باشد، برخوردارند. به عنوان مثال در سطح شیشه های اتومات ناصافی، بر آمدگی، حباب و… مشاهده نمیشود و در تمامی سطوح ظرف ضخامت یکسان بوده و حجم ظرف هایی که دارای یک مدل و سایز میباشند نیز یکسان اند. به عنوان مثال دو نمونه از جارهای شیشه ای استوانه ای درب 82 اتومات سایز 1 به صورت خالی دارای حجم کاملا یکسانی هستند. اما در مقابل در سطح شیشه های دستی ممکن است که ناهمواری ها و حباب هایی مشاهده شود و ضخامت یکسان نیست و وزن شیشه های خالی ممکن است که با یکدیرگ کمی متفاوت باشد.

البته این مشکل قابل حل است. و در واقع شیشه های دستی نیز میتوانند در کیفیت های متفاوت و بالا نیز تولید گردند. و در صورتیکه تعداد تیراژ سفارش شما بالا باشد این امکان وجود دارد که کیفیت دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

تفاوت شیشه اتومات و دستی

تفاوت قیمت شیشه های اتومات و دستی

مسلما از آنجاییکه شیشه های اتومات از کیفیت بالاتری برخوردارند قیمت بالاتری را نیز در بر میگیرند. به عبارت دیگر هر چه که کیفیت جارهای شیشه ای بالاتر باشد قیمت نیز افزایش می یابد. اما به طور کلی قیمت شیشه های دستی مناسب تر از شیشه های اتومات هستند. البته این تفاوت قیمت آنچنان نبوده و در کنار مزایایی که کیفیت بالای جارهای شیشه ای در پی دارند کاملا قابل چشم پوشی میباشند. به عنوان مثال هر چه که کیفیت شیشه ی بسته بندی محصول بالاتر باشد، توجه مشتریان بیشتری به محصول مورد نظر جلب شده و فروش محصول افزایش می یابد.

پس از مطالعه ی دقیق این مطلب و مشاهده ی مطالب و نکات دیگری که در سایت درج گردیده اند، در صورت هرگونه سوال دیگر، میتوانید از طریق شماره های درج شده در بخش تماس با مای سایت با ما ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.