بطری شیشه ای, جار شیشه ای

کدام شیشه مناسب محصول من است؟

از آنجایی که مدل ها و دسته های ظروف شیشه ای بسته بندی بسیار متنوع هستند این سوال که، کدام شیشه برای بسته بندی محصول من مناسب است، پیش از خرید برای خریداران جارها و بطری های شیشه ای بسیار پیش می آید. از همین رو ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب به این سوال به طور دقیقی پاسخ داده و شما را در جهت انتخابی بهتر راهنمایی کنیم. در ویدئوی بالا نیز به صورت خلاصه مطالبی عنوان گردیده است که شما میتوانید برای دریافت پاسخ سریع تر در صورتیکه آن را مشاهده نکرده اید، مشاهده نمائید. در ادامه ی مطلب نیز به صورت مفصل در خصوص موارد مطرح شده صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های ظروف شیشه ای بسته بندی

به صورت کلی شیشه های بسته بندی دارای ویژگی های ظاهری، ابعادی و… بسیاری هستند. به عنوان مثال تعدادی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • قیمت
  • کیفیت
  • ابعاد
  • ظاهر ساده و یا شکیل
  • مقاوم و یا شکننده در برابر دمای بالا
  • نوع درب
  • و…

هر یک از این ویژگی ها ممکن است که برای افراد خریدار اهمیت بالا و یا اهمیت کمی داشته باشند. بنابراین پیشنهاد میگردد که در ابتدا این مسئله را برای خود روشن کنید که دقیقا کدامیک از این ویژگی ها برای شما حائز اهمیت است؟ برای نتیجه گیری بهتر میتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. آیا مایلید که شیشه های مورد نظر شما از قیمت مناسبی برخوردار باشند؟ یا قیمت برایتان اهمیتی نداشته و کیفیت در اولویت است؟
  2. مایلید که محصول خود را در چه حجم هایی عرضه نمایید؟
  3. آیا مایلید که ظاهر بسته بندیتان شکیل بوده و جلب توجه کند و یا فقط قصد بسته بندی را داشته و ظاهر ساده برایتان کفایت میکند؟
  4. آیا محصول شما نیاز به اتوکلاو، پاستور و حرارت دیدن دارد و ظرف بسته بندی باید مقاوم باشد یا مقاوم بودن آن برای محصول شما اهمیت چندانی ندارد؟

پس از یافتن پاسخ این سوالات بهتر است که با انواع شیشه های بسته بندی آشنا گردیده و متناسب با نیاز خود از دسته ی مدنظرتان هر مدلی که مطابق با سلیقه تان است را انتخاب نمایید. در ادامه انواع این ظروف به صورت مفصل معرفی میگردند.

ویژگی های ظروف شیشه ای بسته بندی

انواع شیشه های بسته بندی

به صورت کلی شیشه های بسته بندی مطابق با ویژگی هایی که دارند به دسته های مختلفی تقسیم میگردند.

مطابق با ظاهر به دو دسته ی زیر تقسیم میگردند:

  • شیشه های ساده:
    این دسته از شیشه ها دارای ظاهر و درب هایی ساده بوده و برای افرادی که شکیل بودن بسته بندی برایشان اهمیت چندانی ندارد مناسب تر است. و از آنجاییکه درب این ظروف ساده است از قیمت مناسب تری هم به نسبت شیشه های فانتزی برخوردارند.
  • شیشه های فانتزی:
    اغلب جارشیشه های فانتزی دارای درب هایی کانتینری و بطری های شیشه ای فانتزی دارای درب های آلومینیومی، استیل و چوب پنبه هستند و در واقع درب های ظروف است که به ظرف ظاهری شکیل می بخشد و هم چنین شکل ظاهری خود ظرف و نوع قالب که هر چه قدر قالب سخت تر باشد قیمت بالاتر بوده. وقیمت درب های کانتینری به دلیل نوع تولید، قیمت بالاتری را به نسبت درب های فلزی ساده شامل دارد. این دسته از شیشه ها برای افرادی مناسب است که شکیل بودن بسته بندی برایشان اهمیت داشته و مشکلی با پرداخت هزینه ی بیشتری ندارند.

البته لازم است به این نکته نیز اشاره گردد که جارهای شیشه ای و بطری های شیشه ای با درب های فلزی نیز الزاما در دسته ی شیشه های ساده قرار نمیگیرند و گاها میتوانند فانتزی نیز باشند. و این مسئله که دقیقا چه مدل هایی در هر یک از این دسته ها قرار گیرند بیشتر مطابق با سلیقه ی افراد است. شما در اینجا تنها کافی ست که بدانید قیمت جارهای شیشه ای با درب کانتینری از جارهای شیشه ای با درب ساده و بطری های شیشه ای با درب های استیل، چوب پنبه و آلومینیومی از بطری های شیشه ای با درب پلاستیکی قیمت بیشتری داشته اما در مقابل شکیل ترند.

انواع جار شیشه ای

مطابق با کیفیت به دو دسته ی زیر تقسیم میگردند:

  • شیشه های اتومات:
    شیشه های اتومات به صورت کاملا اتوماتیک و با استفاده از ماشین آلات تولید میگردند. از همین رو کیفیت بیشتری داشته و از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. این دسته از شیشه ها برای افرادی مناسب است که مایلند هیچ ایرادی در سطح ظروف سفارشیشان مشاهده نشود و ظروف مدنظرشان قابلیت حرارت دیدن و اتوکلا را داشته باشند.
  • شیشه های دستی:
    در تولید شیشه های دستی انسان نیز نقش دارد از همین رو ممکن است خطاهایی به وجود آمده و ناصافی ها، حباب ها و… ای در سطحشان به وجود آید. به سبب همین قضیه قیمت مناسب تری را شامل میشوند. این ظروف برای افرادی که محصولشان نیازی به اتوکلاو و حرارت دیدن ندارد و مایلند هزینه ی کمتری را بپردازند مناسب است.

لازم به ذکر است که تعداد مدل هایی که به صورت اتومات تولید میگردند در ایران محدود است زیرا که غالب های تولیدی محدودند. این مدل ها را میتوانید در میان محصولات سایت با عنوان اتومات مشاهده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرق بین شیشه های دستی و اتومات هم میتوانید به مطلب مربوطه که پیش تر منتشر شده است مراجعه نمایید.

جار شیشه ای اتومات، جار شیشه ای دستی

مطابق با ابعاد به دسته های زیر تقسیم میگرند:

  • شیشه های کوچک و تستر:
    این شیشه ها که دارای حجمی کمتر از 250 سی سی هستند، بیشتر برای بسته بندی تستر محصولات، محصولات گران قیمت که در حجم کمی عرضه میگردند همچون زعفران، ژل رویال و…، بسته بندی ادویه جاتی که به حجم زیادی نیاز ندارند و… مورد استفاده قرار میگیرند. مدل های مربوط به این دسته را میتوانید در دسته ی محصولات تستر مشاهده نمایید.
  • شیشه های متوسط:
    این شیشه ها که در حجم هایی در حدود 250 تا 2000 سی سی عرضه میگردند اغلب برای بسته بندی های معمول مواد غذایی و نوشیدنی ها مناسب هستند.
  • شیشه های بزرگ:
    شیشه های بزرگی که مشابه جارهای شیشه ای هستند را با عنوان بانکه های شیشه ای و آن هایی که مشابه با بطری های شیشه ای هستند را با عنوان قرابه های شیشه ای میشناسیم. هر کدام از این ظروف میتوانند دارای حجمی بیش از 2000 سی سی باشند و اغلب برای نگهداری محصولات در آشپزخانه ها، تولید مواد غذایی ای همچون سرکه و… مناسب میباشند.

لازم به ذکر است که حجم های عنوان شده در کاتالوگ محصولات بر حسب آب (سی سی) و بر حسب عسل (گرم) میباشند. و از آنجاییکه چگالی محصولات با یکدیگر متفاوت است ممکن است شیشه ی مدنظر، مقدار متفاوتی از محصول شما را در بر بگیرد. به عنوان مثال شیشه ای که بر حسب عسل نیم کیلو است ممکن است که 400 گرم ترشی را در خود جای دهد. بنابر این پیشنهاد میگردد در صورتیکه پیش از این جارهای شیشه ای را خریداری نکرده اید و در بسته بندی با آن ها تجربه ای ندارید و نمیدانید که کدام ظرف حجم مورد نظر شما را برای محصولتان دارد، پیش از خرید با تیراژ بالا اقدام به دریافت نمونه نمایید. بدین منظور میتوانید از طریق شماره های درج شده در تماس با مای سایت با بخش فروش شرکت دینا ارتباط برقرار نمایید.

جارهای شیشه ای کوچک و بزرگ

سخن آخر

امیدواریم که این توضیحات شما را در جهت خریدی بهتر یاری کرده و تجربه ی خوبی را برایتان در پی داشته باشد. اما در صورت وجود هرگونه سوال دیگر نیز میتوانید با بخش فروش شرکت دینا ارتباط برقرار نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.